آموزش و فروش منابع خود آموز زبان ترکی استانبولی

فروش منابع ترکی استانبولی و ترجمه اشعارترکی

آموزش و فروش منابع خود آموز زبان ترکی استانبولی

فروش منابع ترکی استانبولی و ترجمه اشعارترکی

نخستین فیلم مشترک ترکیه و ژاپن به روی پرده می‌رود

فیلم «ارطغرل 1890» که اکران آن از روز پنجم دسامبر در ژاپن آغاز شده و جمعه بیست و پنجم دسامبر نیز در ترکیه به روی پرده خواهد رفت، داستان غم‌انگیزغرق شدن «ارطغرل» ناوچه عثمانی، در آب‌های ژاپن در سال 1890 و نجات 215 شهروند ژاپن از جنگ ایران و عراق به دستور تورگوت اوزال و با همکاری شرکت هواپیمایی ترکیه در سال 1985 را با سناریوی داستانی به تماشاگران منتقل می‌کند.

این فیلم که تصویربرداری آن به مدت چهار ماه و نیم در ترکیه و ژاپن انجام شده است، با مشارکت وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه و شرکت 'ارطغرل فیلم' تهیه شده و تهیه‌کننده اجرایی آن نیز شرکت‌های 'توئی' (TOEI) ژاپن و 'بوجک یاپیم' ترکیه بوده‌اند. 

بازیگران این فیلم را کنان اجه، علی‌جان یوجه‌سوی، اغور پولات، محمد اوزگور، تامر لونت، ملیس باباداغ، مراد سرزلی، دنیز اورال، حقی هالوک جمرت، جم جوجن‌اوغلو، ارکان پکبای، مرت ای‌گون و آلپر دوزن از ترکیه و بازیگران سرشناس ژاپنی از جمله سیو اوچینو، شیولی کوتسونا، نااوتو تاکه‌نکا و یوی ناتسوکاوا تشکیل می‌دهند.

سناریوی این فیلم که به کارگردانی میتسوتوشی تاناکا ساخته شده را اریکو کوماتسو نوشته و مشاوره تاریخی سناریوی این فیلم نیز بر عهده دکتر اسکندر پالا بوده است.

مدیریت فیلمبرداری ارطغرل 1890 را تتسو ناگاتا و کارگردانی هنری این پروژه را نیز هاکان یارکین و هیدفومی هاناتانی بر عهده داشته‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.